W Warszawie na Pałacu Kultury i Nauki zawisł gigantyczny baner z sympatycznymi stworkami, które pojawiły się także w Berlinie.
Polska po raz pierwszy jest Krajem Partnerskim największych, międzynarodowych targów turystycznych ITB Berlin. Oznacza to wiodącą rolę w ważnych wydarzeniach okołotargowych oraz możliwość wykorzystania wszystkich kanałów komunikacyjnych, udostępnionych przez organizatorów. To także zagospodarowanie przestrzeni publicznej Berlina oraz specjalnie przygotowana kampania reklamowa.
Bohaterami kampanii jest pięć postaci – „stworków”, inspirowanych modą na „vinyl toys”, które aktualnie robią na świecie prawdziwą furorę. Każda z postaci będzie miała na swoim korpusie jedną z liter słowa POLEN oraz wkomponowane piłki futbolowe jako odnośnik do UEFA EURO 2012™. W trakcie ITB Berlin 2011 zadaniem niezwykłych, modernistycznych postaci będzie zaprezentowanie Polski jako kraju różnorodności kulturowej, krajobrazowej i rozrywkowej, w którym każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie, w myśl głównego, promocyjnego hasła „MOVE YOUR IMAGINATION”.
Niezwykle widowiskowym elementem kampanii będzie podczas Gali Otwarcia „opowieść o Polsce” - multimedialny pokaz w technologii 3D. Goście ceremonii, poruszając białą kostką, będą mogli wejść w interakcję ze światem 3D, stworzonym za pomocą komputerowej animacji. Ruch kostki wyzwalać będzie reakcję trójwymiarowych elementów na ekranie, dzięki czemu widownia będzie mogła samodzielnie wybierać sposób zwiedzania Polski, odtwarzając filmy prezentujące różnorodną ofertę turystyczną pod kątem przyrody, kultury czy UEFA EURO 2012™.
Puentę widowiska będzie stanowił układ taneczny grupy VOLT oraz najlepszych tancerzy programu „You Can Dance” w choreografii Agustina Egurroli.
Autorami kampanii promującej Polskę na ITB Berlin 2011 jest studio postprodukcyjne Platige Image – specjalizujące się w tworzeniu zaawansowanych animacji i wysokiej klasy efektów specjalnych do filmów. Jednym z czołowych jego reżyserów jest Tomasz Bagiński – nominowany za film „Katedra” do Oscara w kategorii krótki film animowany.
Rozpoczęta w trakcie berlińskich ITB promocja polskiej turystyki jest częścią kampanii realizowanej przez POT w kilkuletniej perspektywie projektu „Promujmy Polskę Razem” w ramach Działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jej hasło Move Your Imagination towarzyszyło ubiegłorocznym działaniom wykorzystującym pomysł marketingowy związany z rejsem żaglowca Fryderyk Chopin do kilkunastu portów europejskich. W najbliższych latach kampania POT kontynuowana będzie pod tym hasłem w Niemczech i kolejno we Francji i Wielkiej Brytanii.
Podczas targów ITB odbędą się także seminaria branżowe, konferencje, wspólna wystawa fotograficzna Polskiej Organizacji Turystycznej i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej „Nieznana Polska”, Dni Kuchni Polskiej, wystawa „Zabytki UNESCO w Polsce” w centrum handlowym Alexa, wystawa „Śląski Szlak Zabytków Techniki” w centrum handlowym Stilwerk, instalacja przestrzenna „Małopolska podziemna” na Dworcu Głównym Hauptbahnhof, a także wiele konkursów, w których nagrodą będzie pobyt w Polsce. Ponadto wzdłuż ulicy Kurfürstendamm (od Kaiser-Wilhelm-Gedächtnis-Kirche do Adenauerplatz) i przed budynkiem targów berlińskich będą rozmieszczone stworki zapraszające na nasze stoisko.
Źródło/ więcej informacji na: www.itb2011.pl